Fuel of Norway

Pure energy. 
No bullsh*t.

 

 

Fra idé og navn til strategi, identitet og produktdesign.

 

Oppgaven

Design og utforming av en helt ny merkevare på sportsdrikkmarkedet.

Resultatet

Merkevaren Fuel of Norway, som fikk et rent og kompromissløst visuelt uttrykk.
Leveransen
Strategi og konseptutvikling, logo, visuell identitet, produktdesign, nettsider, tekstforfatting, motion graphics 

 

Bakgrunn

Å gi energi tilbake  

Fuel of Norway er et nytt og friskt tilskudd på energidrikkmarkedet, og er en serie naturlige produkter laget i samarbeid med toppidrettsutøvere og ernæringsbiologer. Vårt samarbeid med gjengen bak Fuel of Norway startet med deres idé om å utfordre sportsdrikkmarkedet i Norge med en helt ny produktserie. Gründerne hadde et sterkt ønske om å kunne støtte opp om både breddeidretten og toppidrettsutøvere. Gjennom en skreddersydd kickback-ordning gi Fuel of Norway derfor energi tilbake til idrettslag over hele landet. Konseptet Fuel of Norway er fortsatt under utvikling, og vi samarbeider kontinuerlig med de ivrige gründerne om utforming av flere nye produkter og markedsmateriell. Flere av produktene er allerede å finne i utvalgte butikker, og sortimentet vokser og rulles ut til et stadig større marked for hver dag som går. De som følger ekstra godt med, har kanskje allerede lagt merke til at Fuel of Norway er tilstede gjennom sine produkter og drikkebelter både på nasjonale og internasjonale idrettsarrangement. 

Vi får energi av Idretts-Norge og den genuine gleden som spres, derfor ønsker vi å gi tilbake til store og små idrettsutøvere. Pure energy. No bullsh*t.

 — Fuel of Norway

Ny identitet

Pure energy. No bullsh*t.

Som et helt nytt konsept på sportsdrikkmarkedet var det viktig å ta posisjonen som den naturlige utfordreren raskt. Fuel of Norway har som filosofi at produktene skal være uten tilsetningsstoffer, med naturlige smaker av frukt og bær. Dette som motvekt til eksisterende sportsdrikker på markedet. Designet måtte være tydelig, naturlig og energisk for å appellere til idrettsutøverne. I Norge liker vi å leve rent og sunt, og den visuelle identiteten skal gjenspeile dette.  

Vi testet ut flere ulike konsepter i den innledende prosessen, og snevret inn designet for å komme frem til et resultat som kunne representere det verdisettet vi ønsket. Med inspirasjon fra det norske flagget landet vi en ren og nordisk identitet med få og tydelige elementer. Dråpen, fargene og de store hvite flatene er de bærende elementene i designet. Renheten videreføres gjennom et enkelt og klart språk på produktene. Rett og slett Pure energy. No bullsh*t.